Chcesz zacząć trenować, ale nie masz zbyt wiele czasu na odwiedziny na siłowni? Pomyśl o skorzystaniu z treningów elektrostymulacji mięśniowej, czyli EMS! Co warto o nich wiedzieć?

Co to jest trening EMS?

Electric Muscle Stimulation, czyli w skrócie EMS to rodzaj treningu elektrostymulacji mięśniowej, który wykorzystuje specjalne urządzenie do tego typu aktywności oraz strój, który wyposażony jest w elektrody.

EMS to bardzo efektywny trening personalny, który w ciągu 20 minut pozwala na uzyskanie rezultatów podobnych do kilkugodzinnej wizyty na siłowni. Spala nawet do 1300 kcal, aktywuje nawet do 90% aparatu mięśniowego i dzięki temu pozwala na osiągnięcie tak dobrych rezultatów bez znacznego wysiłku.

Gdzie można skorzystać z treningu EMS?

Początkowo trening EMS był prowadzony tylko w wybranych klubach sportowych – korzystali z niego między innymi znani piłkarze i inni sportowcy.

Teraz jednak technika ta rozpowszechniła się i jest dostępna dla każdego, kto chciałby zadbać o swoje zdrowie, sylwetkę i kondycję, jednak nie ma czasu na regularne wizyty na siłowni lub w klubie fitness. Wystarczy tylko wyszukać taki punkt, który dysponuje odpowiednim sprzętem.

Aktualnie można zapisać się na trening EMS w Warszawie, Krakowie oraz w wielu innych dużych miastach w całej Polsce.

Trening EMS – jak przebiega?

Treningi polegające na elektrostymulacji mięśniowej odbywają się jako treningi personalne. Oznacza to, że są one prowadzone pod okiem doświadczonego trenera personalnego, który przygotowuje dla swojego klienta zestaw indywidualnych ćwiczeń.

W pierwszej kolejności trener personalny odbywa z klientem wywiad, a także pobiera pomiary jego ciała. Na tej podstawie szykuje dla niego optymalny trening odpowiadający jego potrzebom i celom.

Podczas treningu EMS trenująca osoba zakłada na ciało specjalny strój. Jest on wyposażony w elektrody i podłączony do urządzenia do prowadzenia elektrostymulacji. Następnie trenujący wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcjami, które można zobaczyć także na ekranie urządzenia do treningu. Podczas ćwiczeń impulsy elektryczne aktywują mięśnie do wytężonej pracy, dzięki czemu zwykłe ruchy są wtedy znacznie bardziej efektywne.

Wystarczy jedynie około 20 minut treningu, który wykonuje się 1-2 razy dziennie, aby uzyskać efekty treningowe porównywalne ze znacznie dłuższym treningiem odbywającym się na siłowni albo w klubie fitness. To powoduje, że trening EMS jest doskonałym wyborem dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu na trenowanie.

Kiedy warto zdecydować się na trening EMS?

Elektrostymulacja mięśniowa jest rodzajem treningu o bardzo szerokim zastosowaniu i może być ona prowadzona zarówno wtedy, gdy celem jest utrata kilogramów, jak i wtedy, gdy planuje się rozbudować masę i siłę mięśniową lub poprawić swoją kondycję.

Treningi EMS powalają również na poprawę wyglądu sylwetki – modelują ją, pomagają w pozbyciu się cellulitu. Także pozwalają na uzyskanie bardzo dobrych efektów pod kątem likwidacji bólów mięśniowych, na przykład bólów pleców. EMS wskazany jest też u osób doświadczających obrzęków, które chciałyby wspierać swoją rehabilitację po urazach czy chorobach, gdy intensywny ruch nie jest jeszcze wskazany.

Warto pamiętać o tym, że trening EMS nie może być prowadzony u kobiet w ciąży, osób ze wszczepionym rozrusznikiem serca.

Podsumowanie

Gdy chcesz trenować efektywnie, ale nie masz na to czasu, pomyśl o skorzystaniu z treningów EMS. Elektrostymulacja mięśniowa daje doskonałe efekty bez wysiłku i długich godzin spędzonych na forsownych ćwiczeniach!